Jaký fotbalový klub je nejcennější?

Manchester United a Real Madrid. To jsou podle poradenské společnosti dva nejcennější fotbalové kluby na světě, ocenila je na 2,9 miliardy eur. KPMG vycházela z dostupných finančních informací. Celkem 32 týmů, které do své studie zahrnula, ocenila na 26,3 miliardy eur. Třetina této částky připadá na Manchester United, Real a FC Barcelonu, která má dle KPMG hodnotu 2,8 miliardy eur.

Manchester United se tak dotáhl na Real Madrid navzdory tomu, že letos skončil v Premier League až na nelichotivé páté příčce. Manažer týmu Louis van Gaal kvůli tomu na lavičce tým končí. Od příští sezony bude tým trénovat José Mourinho, který kvůli slabým výkonům skončil v Chelsea, s níž ligu několikrát vyhrál.

KMPG ocenil Rudé ďábly z Manchesteru na vyšší částku, než mají nyní akcie týmu na burze. Ta se aktuálně obchoduje kolem 17 dolarů, což by znamenalo, že cena klubu je asi 2,8 miliardy dolarů (KPMG uvádí v přepočtu 3,2 miliardy USD). Tři analytici, kteří akcie United pokrývají, nedávno uvedli, že akcie je podhodnocená, přiřadili ji cílovou cenou v rozmezí od 19,40 do 21 dolarů.

Letošní mistr anglické Premier League, Leicester City, se do žebříčku nedostal. Outsider, jehož kurz na vítězství v lize byl 5000:1, totiž nesplňoval jedno z kritérií, a to účast v evropských soutěžích. Leicester, který se v lize loni na poslední chvíli zachránil, se soutěže UEFA nezúčastnil od roku 2001.

 

 

KPMG k odůvodnění kritérií uvedla, že vybrané kluby zaznamenávají výrazné úspěchy, nejsou ohroženy sestupem a jejich značka je mezinárodně vidět. V žebříčku je tak velký podíl týmů z Anglie. V první desítce jich je pět a celkově jich ve výběru figuruje sedm. To odráží stále rostoucí zisky z vysílání Premier League.

Španělská La Liga, v níž mají v posledních 15 letech monopol na úspěch a hvězdné hráče dva tradiční rivalové – FC Barcelona a Real Madrid, se snaží anglickou ligu dohnat. Liga letos zavedla kolektivní prodej televizních zpráv, díky čemuž by menší týmy pravděpodobně mohly vydělat víc peněz.

Rostoucí příjmy v Anglii podnítil nedávný příval zahraničních investic do klubů ze středních pater Premier League jako jsou Everton, Swansea a Crystal Palace a dokonce i Aston Villa, které ale letos sestoupila. Šéf marketingu španělské La Ligy doufá, že peníze si najdou cestu také na jih.

Newsletter