Dětem zábavu, rodičům chvíli oddechu. Človíčkov přináší radost malým i velkým

Zábava pro děti, odpočinek pro rodiče. Takový je slogan Človíčkova, jenž provozuje síť dětských koutků, které najdete v obchodních centrech napříč Českou republikou. Vedle vyhledávaných prolézaček, trampolín a chacha-boxů si zde děti mohou užít oslav všeho druhu dle svých přání. Právě tyto jedinečné akce šité na míru oslavenci jsou chloubou Človíčkova, nechal se v rozhovoru pro Roklen24 slyšet jeho zakladatel a majitel Milan Petr. Dospělé návštěvníky zase potěší chvíle klidu a šálek kávy či něco dobrého na zub v přilehlých kavárnách Človíčkov.

Jak vznikl nápad založit Človíčkov? Proč právě tento název?

Název Človíčkov vznikl jak jinak než u pivka, a to z výrazu „člověkov“ (autorem byl jeden náš alkoholem notně povzbuzený fanoušek). Pak jsme ho s kolegou upravili na hezký český název Človíčkov.

Kdy a kde jste otevřeli první dětský koutek?

První pilotní dětský koutek jsme otevřeli v Praze na Zličíně, a to v roce 2004.

Jak velká je v současné době síť Človíčkova? Kde všude můžeme na vaše herny narazit?

V současné chvíli provozujeme osm center po celé ČR. Dvě v Praze a po jednom na Kladně, v Jablonci, Táboře, Prostějově, Přerově a Olomouci.

Proč se soustředíte na obchodní domy a centra?

Nemyslím si, že se soustředíme jen na OC, ale zatím nebyla jiná vhodná varianta. Jiné místo, které by splňovalo naše požadavky.

S čím si u vás děti mohou hrát? Najdou u vás něco speciálního, co doma obvykle nemají? Jaké atrakce patří k nejoblíbenějším?

Děti u nás najdou nespočet možných hraček od těch menších až po nejvíce vyhledávané atrakce – prolézačky, tzv. chacha-boxy, trampolíny, didaktické hry a spoustu jiných.

Nemohou si tam děti nějak ublížit?

Všechny hračky a atrakce podléhají přísným bezpečnostním opatřením (jsou opatřené certifikáty), nicméně víme, jak umí být dítka rozverná, tudíž je nutný dohled jejich rodičů.

Mají všechny herny stejný koncept nebo se v něčem liší?

Snažíme se, aby si byl koncept Človíčkova ve všech městech co nejvíce podobný, ale někdy je nutné uspořádání přizpůsobit dle velikosti a jiných parametrů daného prostoru.

Jak staré děti vás nejčastěji navštěvují? Jsou mezi nimi velké rozestupy (nevadí to nějak)? Jak snadno mezi s sebou navazují přátelství?

Cílová skupina jsou děti do 7 let. Děti si hledají kamarády velice snadno, nejlépe když jeden druhému bere nějakou hračku (smích). Od toho tu jsou jejich rodiče, kteří musí sjednat pořádek.

Co rodiče? Chodí se do Človíčkova pobavit s dětmi, anebo si spíše dát „voraz“?

Už náš slogan hovoří za vše: Zábava pro děti, odpočinek pro rodiče. Nicméně spousta rodičů k nám chodí pracovat na PC. Mají u nás takovou mobilní kancelář.

Musí tam doprovod s dětmi být po celou dobu, nebo si může například odskočit do banky či na poštu?

Nejsme hlídací koutek, za děti zodpovídá jejich dospělý doprovod. Výjimkou je dětský koutek na Kladně, zde i hlídáme.

Co dobrého nabízí kavárna ve Človíčkově? Máte tam nějaké speciality?

Máme výbornou kávičku (smích). Návštěvník u nás najde dostatečný výběr sladkostí, dortíků, kávy a domácích limonád. Ale nechybí ani klasika, tousty, pizza či párek v rohlíku. A kdo rád zdravější, i to umíme: Saláty, ovoce, zelenina… Myslím, že v naší kavárně si člověk určitě vybere.

Jaký je zájem o dětské oslavy pořádané v Človíčkově? Co na nich oslavence čeká? Může si program přizpůsobit sám?

Dovolím si tvrdit, že oslavy jsou chloubou Človíčkova, a to zejména z důvodu, že se oslavenci snažíme ve všem vyjít vstříc (respektive rodiči, co oslavu chystá). Někdy je to veselé, řešíme například i to, aby bylo jablíčko červené a ne zelené. Zkrátka náš zákazník, náš pán.

Nyní poptáváte financování na Fundliftu prostřednictvím emise dluhopisů. Na co chcete získané prostředky použít?

Získané finanční prostředky použijeme na remodeling stávajících provozoven. A když bude zájem investorů větší, vše bude mít i pozitivní ohlas v kampani a dojde k navýšení částky, pomůže nám to v rychlejším rozvoji a otevření dalších plánovaných nových provozoven.

Co dalšího máte aktuálně v plánu?

Jak jsem se již naznačil v předešlé odpovědi, do konce roku máme otevřít dvě nové provozovny, a to v Praze a v Českých Budějovicích. No a po nedávných jednáních je ve hře i Ústí nad Labem, nicméně vše ještě musíme zvážit.

Jaká je vize Človíčkova do budoucna?

Vize Človíčkova je pořád stejná, chceme, aby se u nás děti cítily jako doma, byly zde spokojené, šťastné a navštěvovaly nás v tak hojném počtu jako doposud. Zároveň bych chtěl všem, kteří nás navštěvují, poděkovat a slíbit jim, že se pokusíme udělat maximum pro to, abychom jejich dětem vykouzlili úsměv na tváři, ale věřte, že někdy je to pořádná fuška.

Milan Petr je zakladatelem, majitelem a jednatelem společnosti MIELL s.r.o, která provozuje síť dětských koutků Človíčkov. Po nenaplněném snu profesionálního sportovce se vrhl po hlavě na dráhu podnikání. Společnost budoval doslova v garáži na koleni, kdy z prvních financí otevřel pilotní provozovnu. Díky úspěšnému konceptu se síť provozoven postupně začala rozšiřovat, kdy v současné chvíli Milan podniká v oblasti dětské zábavy již 13 let.

Newsletter