Český ženský fotbal představuje novou vizuální identitu

Fotbalová asociace České republiky představila nový brand pro ženský fotbal. Vizuál se vydal cestou aktuálního trendu zjednodušení a představil logo připomínající rovnítko, které odkazuje na rovnost mužů a žen.  Díky tomu je snadno adaptabilní na různá média. Autorem konceptu je agentura intoit.

Rebranding přinesl kreativní koncept #holkytaky, který představuje fotbalistky jako hrdinky dnešní doby. Ženy dlouhodobě usilují o stejné společenské postavení, jako mají muži, mužský fotbal má ale nad tím ženským stále výraznou převahu. Ženský fotbal přitom zažívá celosvětový boom, zvedá se jeho sledovanost, návštěvnost na zápasech i členská základna. Dva rovnoběžné tahy štětcem symbolizují rovnítko, které naznačuje, že by si zasloužil i stejnou pozornost jako fotbal mužský, připomíná ale také válečnické malování tváře.

„Rebrandingu předcházel rozsáhlý výzkum mezi 1500 respondenty zaměřený na znalost a vnímání ženského fotbalu, který nám poskytl několik zajímavých insightů, například že nejpozitivněji vnímá ženský fotbal nejmladší skupina respondentů mezi 12 a 17 lety věku. Jako hlavní asociace respondenti uváděli bojovnost a emoce. Na tom nový brand staví, je silný a reflektuje reálné hodnoty ženského fotbalu. Věřím, že  klientovi tímto pomůžeme jak k růstu členské základny, tak i ke zvýšení atraktivity tohoto stále populárnějšího sportu v Česku“ uvedl Vladimír Šmíro, projektový manažer rebrandingu z agentury Intoit.

Doposud pracovala značka se stylizovanou ženskou postavou s míčem, velice podobná loga vídáme i v zahraničí a mnohdy bývá těžké je od sebe odlišit. Cílem zpracovatelské agentury Intoit tedy bylo úplně se  vymanit z prvoplánových klišé a přijít s unikátním nápadem. “Nové logo je minimalistické, základní barvy černá a bílá jsou dobře viditelné, díky své jednoduchosti je snadno zapamatovatelné a využitelné v digitálu. Jedná se o propracovaný systém, kdy se stejný symbol využívá v mutacích pro první ligu, druhou ligu a pohár,” řekl Jeremy J. Jonson, art director.

Agentura intoit na sebe upozornila v loňském roce tvorbou kompletního rebrandingu české fotbalové ligy mužů na FORTUNA:LIGU. Mezi její klienty také patří např. Global Payments, Veolia nebo Škoda Auto Digilab.

Newsletter