Česká republika je plná velmi kreativních lidí a kreativní ekonomika bude v budoucnu hrát velkou roli. Serveru Roklen24 to ve video rozhovoru řekla ředitelka Odboru startupů agentury CzechInvest Markéta Havlová, a to v den konání národního kola Creative Business Cup v plzeňském inkubátoru DEPO2015. Jak na úspěch v této soutěži vzpomíná šéf projektu Nanits Robert Kaločai?
R24: Proč Plzeň?
Markéta Havlová: Plzeň byla v roce 2015 Evropské hlavní město kultury. Jsme tu u příležitosti Creative Business Cup a odehrává se to v krásných prostorech DEPO2015, což je prostor kreativního inkubátoru. Z toho důvodu jsme se rozhodli uspořádat Creative Business Cup tady.
Proč CzechInvest podporuje Creative Business Cup?
Markéta Havlová: Věříme, že Česká republika je plná velmi kreativních lidí. Kreativní ekonomika v dnešní době, především do budoucna, bude hrát velkou roli především co se týká ekonomické schopnosti dané země. Z toho důvodu se snažíme podporovat kreativitu, kreativní lidi, inovace, což je s tím spojeno. A protože Czech Invest podporuje startupy a inovace, tak jsme se rozhodli do toho přidat i třetí prvek, kterým je kreativita.
Havlová (CzechInvest): České startupy musí myslet globálně od začátku
R24: Kam se můžou české startupy vydat díky CzechInvestu?
Markéta Havlová: První z nich je určitě Silicon Valley na západním pobřeží Spojených států a potom New York, Londýn a Singapur. To jsou lokality, na které posíláme startupy tak, aby se naučily dělat byznys globálně.
R24: Co vám přineslo vítězství v minulém ročníku Creative Business Cup?
Robert Kaločai: V první fázi nám to přineslo nadšení. V té době jsme byli aktivní půl roku a vyhráli jsme takovou soutěž. Pak jsme zjistili, že to nic vlastně neznamená, pokud nebudeme makat dál.
Kaločai (Nanits): Umíme udělat velkolepý sci-fi příběh
R24: Jak vám pomohl v podnikání pobyt v Silicon Valley?
Robert Kaločai: Asi nejvíc nejvíc je to porovnatelné s tím, jak jsme byli podruhé na TechCrunch. Naše první cesta vedla na TechCrunch s CzechInvestem loni v září, pak jsme na to navázali tříměsíčním programem Czech Accelaratoru, kdy jsme byli v inkubátoru a pracovali jsme na sebeprezentaci, na ujasnění našeho produktu. Ten rozdíl byl obrovský. Ten akcelerátor, kde jsme byli nás posunul úplně někam jinam.