Evropské i americké výnosy rostou. Dolar mírně silnější pod 1,0700 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Dnes část zisků odevzdala nad tuto hranici.

Startupová bitva. Která dáma ovládne Women Startup Competition?

Česká startupová scéna bude v úterý 25. února patřit výhradně dámám. V HubHubu v Paláci ARA v Praze budou bojovat o vítězství v soutěži  Women Startup Competition Prague. Ta je určena pouze pro projekty s alespoň jednou ženou mezi zakladateli. Loni porota jako vítězný vybrala projekt Grason, který zprostředkovává zaměstnání pro pracovníky v restauračních zařízeních. 

„Cílem Women Startup Competition (WSC) je nejen ocenit dobré nápady a práci žen-podnikatelek, ale primárně motivovat další, aby s podnikáním začaly,” říká spoluorganizátorka soutěže Pavlína Zychová.

Jak moc pomohl úspěch v soutěži loňské vítězce soutěže Jarmile Kowolowské, CEO a spoluzakladatelce platformy Grason? „Pro mě osobně bylo velmi inspirativní a motivující potkat se s holkami z jiných projektů a vidět, jaké problémy a jak řeší. Čerpám z toho do dneška. Přínosné bylo rovněž setkání s mentory a jejich postřehy a podněty. A v neposlední řadě nám úspěch ve WSC přinesl prestiž a zájem médií i dalších subjektů,“ uvedla Kowolovská.

Druhá loni skončila Michaela Kloudová, CEO Genster, což je první online nákupní a stylingová služba pro muže v České republice. Říká, že si z loňska odnesla naprosto vychytaný „pitch“. „Zní to jednoduše, ale nespočetněkrát se mi to hodilo, a to nejen u potenciálních investorů, ale i u klientů. V další řadě to byly kontakty. Jak  na ostatní holky, tak na porotce, organizátorky a některé další zajímavé lidi v sále,“ dodala Kloudová.

Třetí skončila Linda Šejdová s projektem Snuggs, který vyvinul speciální menstruační kalhotky s nanovlákny. Linda získala také cenu veřejnosti. Prozradila, že díky WSC měl Snuggs první zákaznice. „Byl to náš milník. Spustili jsme web a zahájili prodeje. Taková ´launch´ akce,“ říká Linda, která loni se Snuggs ovládala Creative Business Cup, který pořádá agentura CzechInvest.

VIDEO: Girls, girls, girls…. Která z nich vydělá miliony nebo miliardy?

Co všechno šéfky firem za uplynulý rok od finále potkalo? „Jsem moc spokojená, jak se nám dařilo na trhu růst. Lidé si přes Grason vydělali 15 milionů korun. To je desetkrát víc než ve 2018. Přidali jsme možnost inzerce zaměstnání, spustili soutěž pro nejlepší grasony a rozšířili se do Bratislavy. Navázali jsme úzkou spolupráci s Qerkem, které umožňuje placení v restauracích přes QR kód, což přináší spoustu synergických efektů,“ vyjmenovává spoluzakladatelka platformy Grason Jarmila Kowolowská.

Pro Genster to byl nejzásadnější byl růst, a to jak v počtu klientů, kdy Genster meziměsíčně rostl o desítky procent, tak také ve velikosti týmu. „Dále se nám povedlo navázat spolupráci s dalšími významnými a kvalitními značkami, jako je například Marks & Spencer či CityZen. Také jsme se rozhodli, že skříně nebudeme mužům jen plnit, ale také čistit – tedy vybírat použité kousky oblečení, kterým dáme druhý život. A v neposlední řadě jsme na konci minulého roku uzavřeli další kolo investice, která udělá z roku 2020 zase pěknou jízdu,“ říká CEO Genster Michaela Kloudová.

Linda Šejdová dodává, že startup Snuggs za rok prodal mnohem více menstruačních kalhotek, než plánoval. „Byl to pro nás první rok, kdy kalhotky prodáváme,“ doplňuje Linda Šejdová.

Startup Snuggs dál boří tabu o menstruaci. Expanduje na Slovensko a do Německa

Jak na WSC vzpomínají finalistky z uplynulých ročníků soutěže? Pro zakladatelku a CEO Pragulic Terezu Jurečkovou je WSC především komunita skvělých holek, ze které vznikají super přátelství a plno zážitků. Je to o vzájemné podpoře a inspiraci.

Janě Půlpánové z JaPů soutěž dodala sebevědomí, že je produkt opravdu super a konečně je dobré načasování na rozjezd prodeje. „Uvědomovala jsem si, už dříve, že můj produkt je na trhu brzo a moje cílovka je malá, teď už ale znatelně sílí. Úžasný pro mě byl i zájem Forbesu a rozhovor do speciálu Woman,“ řekla Půlpánová.

Petra Kemková, spoluzakladatelka digitální platformy Minty, říká, že díky účasti ve finále získala network českých podnikatelů, zájem českých médií i českých investorů. „Nejvíc ale pomohlo zařazení do databáze českých startupů, kterou všichni sledují a zvou vás pak na různé akce, networkingy a veletrhy,“ dodává. 

 

O soutěži Women Startup Competition
Soutěž Women Startup Competition funguje v České republice od roku 2017, jejím hlavním cílem je zviditelnit a ocenit mladé firmy vedené ženami a motivovat další, aby se do podnikání pustily.  Přihlásit se může jakýkoliv startup, ve kterém je zakladatelkou či spoluzakladatelkou žena. Účast ve finále České republiky může vybraným projektům přinést zájem investorů, poskytnout důležité kontakty a zajistit potřebnou publicitu. Den před finálovým večerem se soutěžící tradičně účastní jednodenního bootcampu, který se zaměřuje na dílčí stránky podnikání a jednotlivé týmy propojuje s odborníky a mentory z praxe. Součástí je také trénink prezentačních dovedností. Soutěž spoluorganizuje Vodafone Nápad roku společně s Pavlínou Zychovou z  MyStay, která se stala ambasadorkou pro Českou republiku po vlastní účasti v soutěži v Budapešti v roce 2015.
Partnery akce je společnost Vodafone, agentura CzechInvest, společnost Microsoft,Hl. m. Praha a Huawei. Mediálními partnery jsou CzechCrunch, E15 a Roklen24. Podpořily ji také společnosti CzechStartups, Novalia, HubHub, Presenation a StartupJobs.

Newsletter