Inovace, které změnily svět podnikání

V byznysu neexistuje moc jistot. Ve skutečnosti se můžeme spolehnout pouze na jednu – nastane změna. Upgrady a inovace přicházejí náhle a bez ohlášení, přičemž není úplně snadné přijmout všechny za své. Zachycení nejnovějších trendů je nicméně nezbytné k přežití na trhu plném dravců lačnících po vaší krvi, píše server Monty Rich.

Přečtěte si o třech inovacích, které v posledních letech změnily svět podnikání a zároveň se zkuste zamyslet nad tím, jak byste mohli sami přijít s něčím novým a posunout tak vlastní podnikaní. Třeba změníte svět a pomůžete ostatním lidem, čímž uděláte zároveň největší službu i sobě.

Mobilní telefon je nejlepší způsob, jak oslovit zákazníky

V době vynalezení prvního mobilního telefonu v roce 1973 si asi nikdo nedokázal představit, jaký dopad bude mít nakonec tento vynález na podnikatelský svět. Mobilní zařízení v průběhu let prošla bouřlivým vývojem a dnes jsou schopna téměř plně nahradit osobní počítače s tou výhodou, že se vejdou do kapsy.

Češi tráví v průměru téměř 3 hodiny denně na mobilním telefonu. Zařízení je využíváno pro vše od nakupování až po komunikaci na sociálních sítích, což bezesporu dramaticky mění svět podnikání.

Společnosti, které nezachytily vývoj a nepřizpůsobily se moderní mobilní době, tak jsou samozřejmě ve velkých problémech. Pokud není společnost schopna se dostat na trh prostřednictvím digitálních platforem, možná se na trh nedostane vůbec. Z toho důvodu je mobilní telefon jednoduše jedna z největších inovací, která se prosadila v podnikání za poslední dekády.

Klíčem k úspěchu je personalizace

Když se podíváte proti proudu času tak zjistíte, že dřív byla pravidlem jistá univerzálnost stránek pro každého uživatele. Každý nahlížel pouze na jednu variantu webu, takže zážitek z webu byl vágní a nijak přizpůsobitelný.

To se však změnilo s praxí Amazonu, který prošlapal cestičku všem ostatním. Algoritmus Amazonu si pamatuje předchozí aktivitu uživatele a následně jim poskytuje informace založené na jejich dřívějším chování. Zobrazuje výrobky, o které by měl mít uživatel zájem na základě jeho historie prohlížení.

Druhou skupinu individuálně nabízených produktů jsou potom ty, které slouží jako doplňkové ke zboží, které již máte v nákupním košíku. Díky personalizaci vás však nezdržuje nekonečné množství výrobků, o které vůbec zájem nemáte.

Toto je pouze jeden z příkladů, jak funguje personalizace, kdy vlastníci stránek pravidelně sbírají data o každém jednotlivci a přistupují k němu individuálně. Důležitým bodem personalizace je však také její transparentnost. Více než 60 procent uživatelů internetu chce vědět, jakým způsobem vybírají webové stránky personalizovaný obsah a proč zobrazují obsah, který právě zobrazují.

Využívání videa

Video také mění obchod ve velkém. V posledních dvou desetiletích se však samotná podstata jeho využití výrazně změnila. Od video návodu, přes pomoc při vlastní prezentaci a osobním marketingu až k dnešní produkci virálních videí, která jsou již schopna se v online světě šířit vlastní dynamikou. Sociální video marketing je tak nyní pro řadu firem potřebným palivem do kotle rostoucích tržeb.

Nejmodernější výstřelkem je pak živé vysílání. Celá pětina videoobsahu vysílaného na sociální síti Facebook je sdlena živě, a to z velmi dobrých důvodů. Diváci věnují živému streamu třikrát delší pozornost jenom proto, že je vysíláno právě teď.

Sledování nejnovějších trendů je klíčem k úspěchu na podnikatelské poli. Značky, které zůstávají na špičce v zachytávání nejnovějších inovací mají prokazatelně lepší výsledky. Zmíněné tři věci jsou však jenom špičkou ledovce, existuje bezpočet dalších novinek, které v článku zmíněny nebyly a do budoucna se budou objevovat i další. Skvělé je, že nevíme, co se na naší cestě podnikáním objeví za dalším rohem.

Newsletter