Inovovat 47 jihomoravských firem pomůžou regionální kreativci


09:50 • 19. dubna 2019

Kreativní voucher Brno neboli až 100 tisícový poukaz na spolupráci s regionálními kreativci si odnáší celkem 47 firem z jižní Moravy. Úspěšné žadatele vylosovala primátorka města Brna Markéta Vaňková a náměstek Tomáš Koláčný za dozoru notářky. Úspěšní zájemci si rozdělí dotaci v hodnotě 4 a půl milionu korun, kterou do programu dala moravská metropole. V letošním čtvrtém ročníku bylo více zájemců než vloni.

Celkem 128 technologických společností si letos vybralo v rámci programu Kreativní vouchery Brno odborníka, který jim má pomoci s jejich propagací nebo inovací produktu či služeb. Náhoda rozhodla o tom, že 47 získalo poukaz. Vylosovaný lístek z osudí patřil i brněnské firmě Dobrá logopedie, která vyvíjí aplikaci pro efektivní komunikaci logopedů s klienty. Spolupracovat budou s kreativci z Design dílny. Jejich experti pro ně vytvoří grafický návrh aplikace, aby byla uživatelsky přívětivá. „Jejich profesionalita byla vidět už během přípravy nabídky, a proto jsme rádi, že nás město tímto způsobem podpoří,“ řekla spolumajitelka firmy Dobrá logopedie Jarmila Dezortová.

 „Podnikatelé měli letos největší zájem o spolupráci s freelancery, kreativními studii a agenturami, které se zaměřují na grafický design, webdesign, video produkci a tvorbu marketingových strategií. Dále poptávali služby v oblasti online marketingu, tvorbu aplikací pro klienty nebo copywriting,“ řekla koordinátorka programu Zdeňka Kujová z JIC.

Brno je první město v Česku, které skrze tyto poukazy opakovaně pomáhá jihomoravským malým nebo středním podnikům a regionálním kreativcům spojit síly. „Hledáním možností, jak podporovat kreativní profese, se zabýváme intenzivně. Ať už je to proměna bývalé káznice v Bratislavské ulici v Kreativní centrum Brno, nebo finanční podpora Kreativních voucherů. Z hodnocení předchozích ročníků voucherů vyplývá, že majitelé firem jsou se službami kreativců spokojeni a potvrzují, že má jejich práce pozitivní dopad na jejich byznys. Program tak umožňuje firmám být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková. V několika případech jejich spolupráce pokračuje i nad rámec Kreativních voucherů Brno a za navazující služby firmy zaplatily minimálně 3,3 milionů korun.

Program podporuje nejenom malé a střední podniky, ale také profesionály z kreativních průmyslů. Právě těm se chce město i Jihomoravský kraj více věnovat a využít jejich potenciálu ke spolupráci. Letos se úplně poprvé, po vyhlášení úspěšných žadatelů o voucher, konala také otevřená diskuze s regionálními kreativci o veřejných zakázkách v místních organizacích a institucích. Městská platforma podpory kreativních odvětví Kreativní Brno na ni pozvala tým zodpovědný za marketing Brna a celého kraje, TIC, Centrálu cestovního ruchu Jižní Morava a další instituce, které chtějí využívat služeb jihomoravských odborníků. Zajímali je proto názory, připomínky a postřehy kreativců k praktickému fungování veřejných zakázek a nápady, jak těm nejlepším návrhům pomoci na svět.

Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.