Vlezlý Facebook. Návod jak zjistit, co všechno o vás ví

Nejrozsáhlejší sociální síť světa se již pyšní téměř dvěma miliardami uživatelů. Ve svých službách nabízí spousty volného obsahu, který některé z nás dokáže zaměstnat na několik hodin denně. K dispozici o nás má ale i informace až děsivých detailů. Jak lze poznat, co o vás Facebook ví? Návod přinesl server Business Insider.

V angličtině pro charakteristiku služby nejoblíbenější sociální sítě existuje vhodné přísloví: „If you are not being sold, you are the product.“ Volně přeloženo to znamená, že pokud je služba zdarma, lze očekávat špatné zacházení se zákazníkem. Čím více času strávíme na Facebooku, tím více dat o nás firma má. Tato data pak využívá pro reklamy, které jsou její klíčovou příjmovou složkou.

Budeme schopni telepatické komunikace? Facebook už na tom pracuje!

Aby Facebook zvýšil šanci na naši interakci s reklamou, ať už kliknutím nebo konečným nákupem, tak musí každého uživatele pomocí všech dostupných dat řadit do malých skupinek. Ty skvěle reprezentují, v jakém odvětví reklamy mají uživatelé potenciál. Na grafice níže můžete vidět příklad redaktora serveru The Next Web Bryana Clarka, tedy jak ho Facebook jako potenciálního zákazníka roztřídil.

Vzhledem k tomu, že žádný zaměstnanec firmy Marka Zuckerberga s Bryanem Clarkem osobně nemluvil a Clark nevyplnil žádný významný dotazník, tak má o něm propracovaná sociální síť obdivuhodně kvalitní informace. Predikce těchto skupin jsou založeny na jeho statusech, lajkování, lokacích, kariéře či interakcích s reklamami v minulosti.

Facebook kopíruje Microsoft. A nedopadne to dobře…

Nutno připomenout, že tohle jsou dostupná data, která si každý z nás může na Facebooku najít. Otázkou zůstává, kolik dalších informací jich má sociální síť skrytých. Na jednu stranu je to fascinující, na druhou stranu téměř děsivé.

Jak zjistit informace o sobě? Po kliknutí na tento odkaz zvolte „Vaše údaje“ a následně „Vaše kategorie“. Pak můžete posoudit, jestli vás Facebook opravdu zná, nebo jestli se ve vašem případě výjimečně mýlí.

Newsletter