Globální burza ARTSTAQ pomůže českému modernímu umění

Nadace pro současné umění Praha bude spolupracovat s globální burzou umění ARTSTAQ. Vybrala první díla českých etablovaných výtvarných umělců, která budou na ARTSTAQ zařazena do obchodování ještě letos. Tým ARTSTAQ posílil zkušený expert na globální marketing Petr Václavek a na Fundliftu úspěšně probíhá kampaň firmy, která chce získat celkem 5 milionů korun na globální růst.

ARTSTAQ je světově unikátní burzovní platforma pro investování do umění, přezdívaná „NASDAQ for Art“. Pomocí moderních technologií přináší na trh vyšší transparentnost a likviditu.  ARTSTAQ s českými zakladateli koncem září oznámila, že chce přes Fundlift od investorů vybrat pět milionů korun na svůj dravý růst. Na změnu na trhu s uměním od původních aukčních modelů je teď pravý čas, hlásá například respektovaný ekonom Nouriel Roubini nebo tvrdí analýza poradenské skupiny Deloitte. Kampani na Fundliftu zbývá ještě 47 z celkem 60 dní. Celkem 111 investorů již ARTSTAQ upsalo celkem 2,46 milionu korun, tedy zhruba polovinu cílového objemu.

 

“Spolupráce s Nadací pro současné umění je logickým krokem, který zapadá do celkové vize ARTSTAQ nastavit nový standard obchodování s uměním. Této spolupráce si velmi vážíme a těšíme se na dlouhodobou spolupráci. V současné době jednáme s dalšími zahraničními subjekty, pro které je nový burzovní model ideální příležitostí jak zvýšit transparentnost na trhu s uměním,“ řekl pro Roklen24 CEO ARTSTAQ Jozef Bárta.

Nadace pro současné umění Praha spolu s Centrem pro současné umění Praha navázala na činnost Sorosova centra pro současné umění (1992-1998), založeného Open Society Institute N.Y. pod patronací světového filantropa George Sorose. “Spolupráci se společností ARTSTAQ velmi vítáme a oceňujeme jeji snahu o nastavení transparentního trhu s uměním. Zároveň v tom vidíme unikátní možnost, jak podpořit české umělce a přiblížit je globální klientele,” uvedl ředitel Nadace pro současné umění Praha Ludvík Hlaváček.

ARTSTAQ v rámci svého růstu posiluje také personálně. Navázal full-time spolupráci s Petrem Václavkem, jedním z guru globálního marketingu. Petr Václavek, například bývalý Head of Digital & Social Media, Impact & Echo BBDO, Kuwait nastoupil po svém plánovaném návratu do České republiky od 1. října 2016 na pozici Vice President Global Marketing & Communications v ARTSTAQ. V této oblasti zastřeší globální cíle ARTSTAQ Ltd.

Malá transparentnost a nízká likvidita jsou podle ohlasů v odborných kruzích dva zásadní faktory, které dlouhodobě brzdí umělce, galeristy, kurátory a především soukromé i institucionální investory, kteří pak do umění raději neinvestují vůbec nebo složitě. Práve to chce změnit ARTSTAQ. Nový burzovní model umožňuje široké veřejnosti obchodovat s uměním v reálném čase, bezpečným způsobem, s funkcí okamžitého zpětného prodeje a možnostmi profesionálního uskladnění a dalšího vystavování. Prostřednictvím unikátního 3stupňového systému ratingu poskytuje ARTSTAQ investorům transparentní přehled o vývoji cen obchodovaných děl a potenciálu investičního zhodnocení. 

Newsletter